marți, 29 noiembrie 2011

Gesturi religioase, gesturi politice

 Putem avea o valoare in plus in lume abordand-o cu propria noastra viziune si experienta, cu valorile unui crestinism autentic sau suntem seduci de lume fara ca macar sa sesizam acest lucru? Exista o manifestare similara cu a celor din lume sau din cadrul ei religios pe care o persoana nascuta din nou sa si-o insuseasca pentru a facilita o comunicare cu cei care nu sunt crestini ?

 In doar doua saptamani am fost surprins de doua persoane care au o greutate si importanta notorie in peisajul penticostal: Vladimir Pustan si Lazar Gog. Unul pare ca impartaseste un ecumenism interesant (nu gasesc pe moment alt termen), celalalt dupa ce face ani de zile profetii catastrofice, dar care intarzie sa se implineasca, face o intoarcere ciudata de 180 de grade si vede implicarea crestinilor evanghelici in politica statului un mod de implinire a Sfintelor Scripturi. Ne spune ca creatia partidului Uniunea Crestin Democrata din Romania este rodul mintilor trezite de Duhul...
 Nu stiu in totalitate lucrarea lui Pustan si de aceea nu e cazul sa fac eu vreo afirmatie. Am citit cateva eseuri si le-am gasit valabile, uneori poate prea acide, dar repet, reale! Realitatea, adevarul, poate constitui o mare si grea problema atunci cand ai curajul sa o abordezi cu sinceritate. Pentru ca vei avea de suferit! Eu insumi am fost tratat dur de cei de la resursecrestine.ro care mi-au eliminat eseul: Ati minti daca minciuna dumneavoastra ar ajuta la intoarcerea unui om la Dumnezeu?, in timp ce aceiasi frati postau din zicerile demonice ale lui Emil Cioran pe Facebook  cu dezinvoltura, iar la protestul meu s-au suparat  si indirect cei drept m-au facut prost. Probabil ca au dreptate. Dar credeti-ma ca in acel eseu nu a fost in intentia mea sa acuz vreo persoana sau sa improsc cu noroi, dar am spus-o si o voi repeta cat voi trai: imaginatia noastra nu va aduce oameni la Christos!!! Intamplari care nu sunt adevarate cu semne, levitatii, invieri de morti, maini divine care scriu pe cer avertismente si milioane de oameni se pocaiesc, nu aduc pe nimeni la Isus! Sunt minciuni ordinare! Sau extraordinare! Insa acei oameni care le promoveaza sunt "vampiri" spirituali! Isi extrag din noi cu aceste falsuri energie spirirtuala, ne intorc privirea de la Christos si de la Scriptura catre altceva! Biblia ii numeste falsi profeti! Ciudat e ca nimeni nu spune o vorba despre ei! Pare ca orice profet cand spune : "Asa vorbeste Domnul..."trebuie crezut pe cuvant si nimeni nu are dreptul sa se indoiasca, nimeni nu are voie sa cerceteze daca ce se spune se implineste sau nu.
 Acum vreo 10 ani o sora de la penticostali mi-a spus despre un crestin ca a fost vindecat de Dumnezeu. Fiind ca si acum un sceptic i-am spus ca nu cred ca s-a vindecat. Reactia sorei a fost dura: m-a acuzat ca am hulit Duhul Sfant! Pentru ca nu am crezut ca fratele a fost vindecat, i-ar necredinta inseamna hula impotriva Duhului Sfant!
 Ne instituim un soi de tribunale in care nu cautam sa aflam adevarul, ci pe cei ce sunt sceptici si nu accepta  spusele unora din biserica  in lipsa vreunei dovezi! Le povestim miracole si ei trebuie sa le creada altfel sunt hulitori! Deocamdata insa trebuie sa cred ce imi spune Isus si nu oamenii!
 Domnul Isus ne spune in Pilda Bogatului si a lui Lazar ca pentru intoarcere la Dumnezeu nu este nevoie de invieri de oameni, chiar relale, ci de Cuvantul spus de Moise si Profetii. Si desigur de Cuvantul inspirat de pe paginile Noului Testament! E suficient!
 Am vazut si eu cum Pustan isi face cruce intr-o biserica ortodoxa! E pacat? Daca el a avut incredintarea ca nu e, care e problema? Pe un site unde era postat "sacrilegiu" sau, zeci de crestini isi spuneau parerea. Eu am spus asa: "Ati face cruce e nimic! A nu-ti face cruce e nimic! A trai Crucea e TOTUL!". Atat timp cat Cuvantul se raspandeste ma voi poticni de un gest? Cred ca de aceea nu mai ninge afara!Sunt convins ca Vladimir Pustan si-a facut cruce fiind sigur ca nu e pacat! Noi de cate ori nu facem destule lucruri despre care nici macar nu suntem incredintati ca e bine? Poftim?
 Dar e un gest de care ma poticnesc pentru ca se cere o contributie masiva si nu e doar a unui om! Ni se cere sa intram in politica! Lazar Gog intr-un scurt interviu ne arata importanta a ceea ce domnia sa crede ca ar avea acest partid: idei puse in practica, o legislatie care sa dea poporului roman o orientare autentic crestina. Explicatiile lui sunt departe de a fi convingatoare. Binele cetatii care este si binele nostru, nu depinde de o anumita legislatie. Depinde de vrerea lui Dumnezeu. Romanul chiar are o vorba: Legiile sunt facute ca sa fie incalcate! Nu ducem lipsa de legi bune, ci problema e neaplicarea lor! Crede domnul doctor in teologie Gog ca o ipotetica legislatia nou creata va aduce pe romani mai aproape de Dumnezeu? Putem sa legiferam asa ceva? Sau ne putem trezi noi crestini ca Dumnezeu sa vindece tara! Unde? In Parlament? Facand o gluma amara, spun ca acolo mai mult se (a)doarme decat se trezeste cineva!
Sarea pamantului! Lumina lumii! Ce atribute minunate are Biserica, Mireasa lui Isus! Dar sa nu isi inchipuie cineva ca lumina se vede doar din cladirea Parlamentului! Sau ca sarea trebuie sa sareze legi.
 Domnul Isus ne cere altceva! Sa ne intoarcem la El! Sa incepem sa credem si sa iubim! Sa lasam contagiunea lumii. Neadevarurile ei seducatoare si sa ne intoarcem la Cuvant! Politica nu o sa pocaiasca lumea! Altfel Isus ar fi devenit rege cand au vrut unii sa-l duca si sa il aseze pe tron cu forta! Iar ucenicii sai ari fi devenit ministrii, nu apostoli si martiri ucisi de sistemul mizerabil al lumii! E drept ca politica a fost seducatoare! Pentru ca da senzatia puterii! Sincer cred ca singurul motiv real este puterea...Iar dorinta puterii lumesti este un simptom al necredintei! Al unei reale necredinte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu