vineri, 31 august 2012

Crestin de 43 de ani din Brasov caut de lucru intr-o slujba duhovniceasca

  Crestin de 43 de ani caut de lucru in slujba crestina. Nu sunt pretentios, accept orice munca spirituala, cu conditia sa am inclinatie spre asa ceva...
...Am mai fost introdus intr-un cor cand eram tanar nu pentru ca aveam inclinatie spre muzica, ci pentru ca pastorul Gurau avea inclinatia de a introduce orice tanar in cor, poate pentru ca un cor mare e o priveliste placuta oricarui musafir care intra prima data.
 Caut de lucru intr-o adunare si ma gandesc ca as putea sa spal si podele pentru inceput si chiar pentru sfarsit. In fond un inceput nu e similar cu un sfarsit, decat atunci cand inceputul coincide cu sfarsitul.
 "Astept provincia!"  Niciodata nu am inteles ce inseamna asta, eu oricum traind intr-o provincie. Dar acum o astept cu infrigurare. Cine stie de unde sare iepurele...

 Unii inalta biserici frumoase care au costat bani multi, prea multi chiar si imi aduc aminte de un rauvoitor care spunea ca facem asta pentru a compensa saracia spirituala din ele! Sau avea poate dreptate? Poate ca avea! Cati nu ar dori sa lucreze si poate nu sunt lasati! Dar ce vorbesc eu!? Niciodata, nici un pastor nu si-a "dorit" decat ca Dumnezeu sa inalte oameni care sa lucreze pentru El! Nu?!
 Stiu ce mi se poate reprosa: Mai, Mihai, dar adevarata lucrare e in afara bisericii, la locul de munca, la scoala, acasa, la piata chiar. Conteaza neaparat daca faci ceva in biserica cand in afara ei milioane de oameni nu aud Evanghelia? Recunosc ca aveti mereu dreptate, dragii mei cititori! Dar va intreb si eu daca dupa o saptamana grea, cu necazuri, cu ispite, cu tot felul de lupte, cu dureri fizice si spirituale, nu v-ati dori sa intrati in adunarea dumneavoastra si sa va umpleti spiritual, sa va alinati sufletul, sa va deconectati de Pamant si sa va conectati de Cer... Dar acolo, in biserica, nimeni nu inalta o cantare, nimeni nu spune o poezie, predica doar pastorul, care nefiind un om prea scolit si fara inclinatii adevarate de invatator sau pastor, va recita ceva invatat pe de rost de pe DVD-uri crestine sau de pe vreo brosura, cam o ora si jumatate in fiecare duminica dimineata, ca seara nu exista slujba...Apoi plecati acasa mai goliti spiritual decat ati venit. Cu o suferinta ce renaste in inima dvs. Iar situatia se repeta luni, apoi ani de zile...Chiar credeti ca slujba din biserica nu conteaza? Daca nu conteaza de ce mergeti la biserica?.. Pentru ca de vreo doi ani cam asta simt si traiesc in biserica unde merg eu...Ceva sec, ceva fara noima, fara nici o idee ce urmeaza in continuare, fara viziune. Sau care are viziune doar cand vreunul dintre membrii viseaza noaptea ce ar trebui sa faca biserica ziua, asa cum s-a intamplat in mai 2011 cand viziunea nocturna unei persoane a fost sa dea o masa la saraci, dar neavand fonduri suficiente pastorul si-a trimis membrii sa cerseasca la propriu, din poarta in poarta si din usa in usa, la niste oameni necunoscuti, pentru niste bani ca sa faca respectiva masa, cu o hartie cu stampila bisericii in mana, in care "viziunea" era denumita pompos - Proiect Social. Dupa ce acei cativa oameni saraci ai Rasnovului si Cristianului care au dat curs invitatiei au sosit, au mancat, au auzit ceva din Cuvantul Domnului, au plecat si cativa au revenit de cateva ori la biserica, in speranta de a mai gasi ceva de "ciugulit", iar dupa un timp vazand ca nu mai sunt fonduri si ajutoare au disparut cu totul. Ce viziune a fost aceasta va las pe dumneavoastra sa trageti singuri concluzia!
 Eu am vrut sa ajut la modul serios, dar pastorul, nervos, caci pastorii devin iritati cand cineva ii atinge cu voia sau fara voia in punctul lor sensibil, mi-a reprosat ca trebuie o sfintenie ca cea traita de el, altfel cineva ar spune cineva de la amvon nu ar fi decat vorbe goale, apa de ploaie. Corect! Sunt un pacatos! Chiar sunt! Dar mi se pare penibil ca un om sa mi se laude in doua randuri ca e sfant, neintelegandu-si astfel propria vanitate...Nu sunt sfant e evident pentru oricine ma cunoaste, dar cine e? Si nu am cerut sa predic de la amvon...Nici nu stiu daca as mai putea! Daca scriu mai mult sau mai putin bine, nu inseamna ca as putea neaparat sa predic bine. Nu am auzit de multi compozitori care sa cante bine! Dar nici de multi cantareti care sa compuna stralucit! Exista o delimitare a talentelor, ca si a talantilor. Unii primesc mai mult, alti mai putin. Si  unii fac gropi mai mari sa ii ascunda, altii mai mici. Iar altii sunt "ajutati" de cei ce proclama treziri, innoiri si lucrari spirituale aparte...Ca apoi sa priveasca calendarul si sa isi noteze ca a mai trecut o zi in care au mai salvat acel nimic pe care il produc cu o prisosinta demna de o cauza mai buna!
Caut de lucru! Intr-o adunare! Si nu glumesc! Chiar caut de lucru! Nu sunt un om cu potential sociabil mare...Imi fac foarte, foarte greu prieteni, dar nu ii uit pe acestia niciodata, odata ce imi sunt prieteni! Cer enorm! Si doresc sa dau enorm! Am un caracter dificil, greu de inteles!...Ii multumesc sotiei mele ca de cele mai multe ori are puterea sa treaca peste sinusoidalele din caracterul meu. Nu pentru ca m-ar intelege mereu, ci tocmai ca neintelegandu-ma ma accepta cum sunt!
 Caut o slujba spirituala in via Domnului Isus! Pe vremuri am fost in cateva randuri in Parcul Central din Brasov, atunci cand doream sa lucrez mai mult decat  isi propuneau (ne)initiativele Bisericii Penticostale nr.1 din Brasov a carei viziune profunda era sa astepte la propriu "venirea" Domnului Isus sau cine stie-trecerea a inca un an nefacand aproape nimic. Am inceput sa ma implic in lucrarea Bisericii Maretul Har, care promovau o excelenta combinatie de libertate spirituala, neconstransa de legalism,  cu o doctrina apropiata de cea baptista, dar si o dorinta a evanghelizarii oamenilor acolo unde ei cautau nu doar singuratate si relaxare, ci cred ca si si un raspuns Vietii. In parc erau atatia oameni, cu atatea nevoi. Nimeni nu se aseaza pe o banca in parc din pura oboseala fizica, daca nu e macar un strop si de oboseala psihica si spirituala. Aceasti oameni trebuie cautati! Acesti oameni trebuie ajutati! Provocarea era sa intelegi ce dorea Duhul lui Dumnezeu sa le spuna in cateva secunde acelor oameni, caci oamenii nu aveau rabdare sa te asculte decat 20-30 de secunde, de multe ori crezand ca doream sa le schimbam religia, cand noi doream sa le schimbam doar unghiul in care priveau viata si existenta ...Imi pare rau acum ca nu m-am implicat mai mult...Poate pentru ca a existat mereu o timiditate a mea, nefiind capabil sa ma deschid foarte usor in fata unui strain.
 Caut o slujba! Oare traim si noi crestini intr-un mod asemanator ca cei din lume? Imaginea conteaza? Publicitatea? Doar ea? Si prieteniile din biserica? Rudeniile cu cei de acolo? Imaginea sa fie totul? Nu valoarea pe care ne-o da Dumnezeu, ci imaginea formata de altii sau de noi insine, chiar daca e falsa? Fiecare avem valoare in noi, o valoare ce nu este a noastra, ci a lui Dumnezeu!
 Caut o slujba...Unde inima conteaza, nu prieteniile, nu rudeniile, ci acel CEVA pe care Dumnezeu l-a pus in fiecare dintre noi! Dar poate sunt prea batran pentru a mai capata vreo slujba...Sau prea incapabil sa-i inteleg pe liderii din biserica! Sa le inteleg (non)viziunea!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu