duminică, 10 noiembrie 2013

Eu sunt Anna!... ( capitolul 1 )

 Lumea!... Lumea! ...Asa cum o stiu!....Asa cum o stii!... Lumea!... Lumea asta in care traim!...
 Eu sunt Anna!... Tu cine esti?...Poate te cunosc! Poate am trecut pe strada pe langa tine...Poate ma stii! Sau poate ca nu!...Eu sunt Anna!... Probabil nu m-ai vazut pe strada! Sau poate m-ai vazut!... Pe strada!...Stii strada noastra: e aproape ciudata!  O strabatem. o simtim sub pasii nostri , gri, la amiaza, seara e aproape neagra...Am vazut nonexistenta pe ea! Stii nonexistenta aceea ciudata!...O fiinta nonexistenta pe ea! Era existenta, apoi nonexistenta a coplesit-o! S-a prabusit!... A ramas, acolo, oprita! ...Dupa cativa pasi. Se oprise...se oprise intr-un mod total, incredibil... Nonexistenta a facut aproape totul cu aceea finta! Ma gandeam ca eu as fi putut fi in locul ei! Adica sa nu m-ai spun azi nimic! Adica sa nu m-ai trec pe langa tine! Sa nu te vad, sa m-ai stiu! Adica tu, sa ma vezi si totusi sa treci pe langa mine si sa ma privesti!... Ce e existenta si ce e nonexistenta?

 Ai privit vreodata lumea? Da, stiu , scriu acum pentru ca am un carnetel, nu am voie, nu trebuie, nu e ceva ce are sens, dar atunci cand am dorit sa inteleg sensul, profesorii mei au spus ca e suficient sa stiu a citi si a scrie...Ma intreb acum pe mine insumi, daca cineva a vazut lumea asa cum o vad?.. Ce prostie si nebunie: nici macar nu am voie sa intreb! Nici sa astept raspunsul!  Lumea in care sunt, in care esti, e lumea in care nu am voie sa intreb! Da! E lumea in care traiesc! Nimeni nu intreaba! Nimeni nu spune ceva!
 E pranz si cenusiul e la maxim! Soarele albicios aproape linisteste Lumea! Pastila ce  imi e hrana o sorbesc...Maximul Conducator vorbeste: "Lumea este Albul pe care il traim si il dorim!".  E la radio! Trebuie sa il auzim si sa il urmam! Lumea!... Lumea! pe care o stiu si eu!...
 Poate tu si cu mine ne-am intalnit ! Eu sunt Anna, tu cine esti? Poate esti cine pe care nu-l cunosc, o fiinta precum mine, dar care nu a vazut nonexistenta asa la modul acela clar, sau poate ai vazut existenta si non existenta aproape...Poate ai vazut fiinta ce a plecat in nonfiinta  foarte clar!...Adica o claritate care ti-a spus ceva aparte! Poti sa stii? Poti sa vezi? Poti sa fi altfel, decat ce este acolo. in griul serii? Adica, cumva sa fii tu, doar tu, intr-o liniste si contemplare a ceva ce fiinta din tine poate rasarii!...
 Of! tu crezi ca sunt nebuna, o neagra la minte, fara nimic! Dar daca tu presupui ceva din ce eu am spus?!...Ceva din negrul acela, care poate nu poate sa fie negru!  Adica sa te doara! Fara sa intelegi de ce negrul ar trebui sa doara! Adica de ce exista negru si nonexistenta?... Si daca acestea exista in forma lor dureroasa, de ce exista alb si existenta? Si daca ceva doare, ar putea pana la urma, sa fie ceva ce nu doare?... Albul si negru inseamna ceva? Spune-mi: te-am intalnit sau m-ai vazut pe strada?
 E seara! Griul intens ne acopera!  Pasesc spre cubul unde traiesc!  Poate te intalnesc spre cubul unde traiesti! Lumina gri intunecat se apropie spre noapte. Lumea asa cum o stiu!... Lumea asa cum o stii! Neagra noapte, gri ziua... Lumea... Asa cum o stiu!... Lumea cum o stii!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu