duminică, 19 octombrie 2014

Aplaudati ori lapidati?

  Sunt sfant, imi spune un pastor, amic al meu pana atunci, cand m-a umplut de durerea arogantei sale, invitat de mine la masa. In timp ce merluciu gatit de mine la cuptor parea sa ii placa, imi spunea ce e el si nu sunt eu:...si sfintenia mea imi da dreptul sa merg la amvon. Asta si faptul ca imi tin casa in chibzuinta! adauga el ranjind cu o satisfactie de neinteles pentru mine. Nu era nimic adevarat; am vazut cativa ani mai tarziu. Dar era satisfactia omului ce conduce spiritual, al pastorului care sta de 18 ani acasa tinut de 30 de oameni si care se ducea in paralel sa munceasca la negru cand banii de concediu erau cam putini...O obijnuinta, ca sa spun asa, caci sotia sa o facea mereu, adica muncind la negru ani de zile, fara sa plateasca un ban la copii ce mor in spitale, la pensiile parintiilor ei, la invatamantul copiilor ei etc, in timp ce tupeul ei era maxim, intrebandu-ma ca un sictir de ce eu nu vreau sa ma ridic spiritual!... Poate pentru ca nu mai pot decat atat. Punct!

 Te-ai vazut vreodata coplesit in fata ipocriziei? Eu da! Nu sunt mai bun nici eu...Dar ca sa spun ca sfintenia mea imi da vreun drept e o chestie. Pacatul meu ce drept imi da oare? Poate doar la harul lui Christos!

 ...Tot imi vin reclame pe e-mail de pe  site-uri ce vand carti crestine si imi spun ceva obsedant: au Biblii de Lux! Au Biblii personalizate, cu orice prostie vrea unul si altul sa isi scrie pe coperta! Au Biblii de orice tip pentru buzunare, de obicei, generoase... Dar poate ca au si Biblii mizerabile pentru un Jean Valjean asa ca mine! Ma multumesc cu una ca aceea!...Dar ei nu o spun explicit! Poate trebui sa o subinteleg...Caci Biblia nu mai e Sfanta Scriptura, ci coperta, iar coperta se vinde bine...

 Citesc apoi despre multe Conferinte ale liderilor crestini. Care se intampla in tot felul de tari crestine! Nu stiu ce se discuta acolo, dar scuzati-ma! lumea se duce naibii! Cu tot cu astia,  liderii care nu vor sa fie slujitori, ci ei noua boieri, iar noi lor iobagi!

 Sfintenie, Lux, Lider, Conferinte, Amvoane, Personalizare! Suna aproape minunat... Biblia nu mai poate fi citita daca nu e de Lux si Personalizata, daca coperta ei nu are ceva din micimea noastra inutila, Omul de la Amvon, Pastor, Preot, Arhiereu trebuie sa-si trambiteze sfintenia pentru a fi auzit si crezut, iar Liderul ne arata ca este sef si toti trebuie sa i se supuna... Conferintele se intampla departe unde nimeni nu stie ce se intampla cu adevarat. Palavrageala, minciuni, deformari ale Adevarului, aiureli, lipsa de putere, in timp ce tocmai de putere se discuta!...
 Vindem: Biblii de Lux, oameni cu aparente de Lideri, robi ce se vor Printi, pacatosi de doi bani ce se declara (prea)sfintii, lenesi fara scoala, care fara vreo invatatura sfanta, devin oameni care cunosc cam tot (sic!)... Lideri care au un nume, dar nu si o valoare...

 ...Ceva ce citisem, acum mai multi ani, in Decameronul lui Boccacio, despre un ticalos care devenise sfant prin minciunile despre cat era de curat inainte lui Dumnezeu, pe care le spusese pe patul de moarte preotului usor impresionabil!...

 Asta suntem noi? Iar noi nu mai avem curajul sa reactionam? Sa le spunem acestor (ne)oameni ce considera ca ne sunt sefi, ca nu sunt? Uitati-va de cate ori apare cuvantul strain lider despre ce fac acesti oameni si de cate ori apare cuvantul romanesc slujitor? Sau poate in Luxul Bibliilor, Conferintelor, (Prea)sfinteniilor lor nu inteleg ca ar trebui sa uite de tot si sa slujeasca?
 Stiti ceva? Diavolului nu ii place profunzimea, ci suprafata! Prefera coperti, nu interiorul, sfintenii de suprafata, dar nu duhul, lideri stralucind in luminiile rampei lumii, nu slujitorii care sunt la picioarele lui Christos in intunericul si nestralucirea de acolo, sfinti aplaudati, nu pacatosi ce pot fi lapidati...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu