joi, 14 ianuarie 2016

Barnevernet si ce faci cand iti e foame? (sau ce am patit eu!)

 Daca alti blogari au postat zeci de materiale despre familia Bodnariu, in general nu ma atrage ideea de a scrie ca si cum as fi un reporter la vreun ziar ce isi doreste cu orice pret rating. Dar cand vad cum un ziarist de valoare ca Madalin Bot de la Evenimentul Zilei tine sa ne convinga ca noi parintii din Romania judecam cumva balcanic, adica cu o minte fixata in obiceiurile si traditiile normale cand inca apartineam de Imperiul Otoman, parca ceva se revolta in mine. Pentru ca sunt departe de acele zile cand inainte de revolutia din 1989 tot Occidentul parea Paradisul ceresc coborat pe Pamant, era undeva dincolo de Cortina de Fier.  In timp ce noi statea la rand cu orele pentru gheare de pui, sapun Cheia ori un litru de lapte, Paradisul era plin de bunatati, de libertati, de fericire. Posturi de radio ca BBC, Vocea Americii si Europa Libera ne invadau seara sau dimineata cu reportaje despre binele paradisiac vestic si raul din lumea comunista.
Dupa Revolutie am inceput sa fiu tot mai putin convins ca Occidentul e vreun Paradis. Dimpotriva! E doar o societate ce tinde spre hedonism, pentru ca ideile ce o anima nu au nimic legat de o adevarata libertate, o viata buna, cinstita, corecta... Totul e format din: "Fa ce iti place, simte placerea si sa nu suferi!" Principiile pe care au fost fundamentate natiuniile Europei, o Europa crestina, au fost deparasate la ghena de gunoi a Istoriei. Principiile noi aparute nu mai trebuie sa reflecte adevarul, ci subiectivismul indivizilor fara principii. Puterea ce li se da acestor indivizi fara scrupule care i-au legile in mana lor si le contorsioneaza dupa bunul plac este enorma. Un Barnevernet odios nu raspunde decat in fata lui insisi. Nu in fata statului norvegian. Indivizii care lucreaza pentru el (sau ea) pot comite greseli, dar nu si institutia "protectiei" copilului. Per ansamblu Barnevernet ne pare o institutie cumva mistica, infailibila, dincolo de capacitatea umana de a intelege actiuniile lui...

 Madalin Bot incearca sa ne convinga ca acolo este o alta mentalitate, legea poate fi diferita fata de ceea ce e in zona balcanica unde parinti aplica doar principiul violentei la orice nu le place la copii lor. Dar oare asa sa fie?
 Am urat mereu violenta si stiu ca atunci cand Sfanta Scriptura a vorbit de nuia nu a spus-o pentru ca asa era atunci cand a fost scrisa ea: violenta era ceva la ea acasa! Noutatea Occidentala a acestor vremuri, care mie mi se pare sinistra si odioasa este ca stie perfect in cine poate lovi si in cine nu! Crestinismul poate fi dupa mintea occidentala distrus pentru ca nu reprezinta o amenintare, in timp ce paradoxal Islamul care trage in ea cu Kalashnikov-ul, care ii pune bombe, care ii ucide cetatenii e ingaduit suspect, ba inca este mangaiat pe crestetul capului spunandu-i-se la infinit ca e religia pacii. Nici un musulman nu a fost deranjat in Norvegia de agentii Barnevernet ca sa i se ia copii, pentru ca stiau ca ar fi primit ca bonus si vreo bomba la usa apartamentului. Asa ca legea ce se opune indoctrinarii religioase este impotriva crestinismului.
 Sa ai un copil e greu, sa ai mai multi devine exponential de greu. Esti, poate, la fel ca mine, sarac. Te lupti sa pui pe masa la propriu un pic de mancare, dar ai un copil pe care cuvantul de bine nu-l poate invata. Il iubesti caci asa e normal cu toata durerea din inima. Dar intr-o zi acest copil nepasator cand se aseaza cu grele insistente la masa, se va uita urat la parinti, si apoi la fratii si suroriile lui. Intr-un moment de furie va rasturna masa...Totul va cadea intr-o clipa, spre satisfactia dureroasa a acestui copil...Toata aceea putina mancare se va umple de praful si mizeria de pe jos. Nu stii daca sa-l bati, caci legiile oricarei tari si a Universului insusi nu pot sa iti opreasca supararea si durerea. Iti ridici palma, dar deja el are pe apelare rapida, Barnevernet... Va ridica telefonul cel putin la fel de repede ca tine... Nici duelurile in Far West nu au fost asa de interesante... El iti arata tragaciul, tu nu poti decat sa te retragi, privind la mancarea risipita... Si sa plangi!
 L-as chema pe domnul Bot sa imi spuna ce pedeapsa i-ar da aceluia care nu se poate stapani, care intelege perfect legea norvegiana...Dar stie sa o eludeze. Macar eu habar nu am...


In ianuarie 2020, am patit-o! Fiica mea de 15 ani a lipsit de la scoala doua zile. Cautand-o am aflat ca era in Cristian, si nu in Brasov unde avea scoala! Vopsea icoanele unui preot ticalos care se folosea de copii ca sa ii vopseasca icoanele, opt ore in vapori de diluant, pentru 68 de lei. Ii facusem o mancare buna, ce imi ceruse ea dimineata. Paste cu sos de rosii si piept de pui. Trebuia sa vina la ora 15.30 de la scoala. Nu mai aparea. Am intrebat-o unde e! Mi-a dat un mesaj ca este la scoala si lucreaza la un proiect cu diriginta. Sunand-o pe diriginta mi-a spus ca nu stie de fiica-mea de doua zile, ca lipseste... M-am panicat! I-am tot trimis mesaje. Pe la 19.30 a aparut! Am certat-o si i-am dat doua palme pentru cele doua zile de minciuna si absente!
 20 de minute mai tarziu a venit politia! Fata mea a facut ce a facut ca sa vina politia!... Agentii credeau ca s-a intamplat ceva serios. Politisti m-au mustrat cand le-am spus problema. Nu trebuia sa o ating! Trebuia sa o felicit?... Au luat-o de la tatal "denaturat" si erau sa o duca la o prietena a ei! Intelegeti ceva? Din fericire au dus-o in final la bunica ei! Happy end!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu