joi, 12 decembrie 2019

Se stinge iubirea intre noi?

 Cineva pune acum cateva zile pe Internet pe Facebook mai precis, intrebarea de baraj a credintei: de ce se stinge iubirea intre crestini? Din cauza pacatului, raspund unii, din cauza raului din fiinta umana, din cauza zilelor din urma, a necredintei, etc. Personal nu mai sunt persoana de la inceput care vede totul in doua culori alb si negru. Am invatat sa recunosc propria slabiciune, sa stiu ca de cele mai multe ori nu cunosc raspunsuri care sa multumeasca, raspunsuri... cumva perfecte, valide. S-ar putea sa fie nuante din ambele!...

 Pastorul Wurmbrandt zicea si ii dau dreptate, ca un invatator crestin, adevarat, stie sa spuna cand nu stie! Adica stie sa recunoasca ca uneori nu are habar despre ceva teologic. Nici un om nu ar trebui sa aiba pretentia unei cunoasteri apropiate de divinitate. Pana si Christos afirma ca nu stie ziua cand El va reveni a doua oara. Il facea asta mai putin Stapan a tot si toate? Cred ca nu! IL blamam pentru asta? Evident ca nu! Nu-L mai adoram de maine pentru ca nu stia, cand a fost aici, absolut tot? Sigur nu!
 Nu stiu de ce stinge iubirea intre crestini... Nu speculez atata timp cat nu stiu daca ea exista la modul sincer permanent. Nu stiu nici macar daca si cum incepe, pentru a spune, daca si cum(va) ea se stinge.
 Ma uitam la un soi de grafic, in care pastorii au probleme majore... Nu am citit ceva nou. O stiam de ceva ani. Rugati-va pentru pastorii dvs. se numea tabelul, aratand statistici triste, chiar revoltatoare, care daca sunt reale arata o lipsa totala de iubire a crestinilor: presiuni majore asupra familiei pastorului - care resimt efortul si durerea slujitorilor, cam 10 procente renunta la pastoratie, acuze din partea enoriasilor, a comitetului bisericesc, a altor lucratori... Nu mai retin toate aspectele negative, dar in esenta totul e trist si arata orgolii lumesti strecurate in adunari. Cine e mai tare in parcare si in adunare!
 Cunosc, am vazut! Iubirea lipsea acolo! Ai cumva senzatia ca zilele din urma au inceput dupa ce ultimul cui a fost infipt in mana Domnului pe Cruce! Parca finalul a inceput la Golgota, daca nu cumva ceva mai inainte... Apoi la sute de ani ne-am protapit in fruntea ideii de iubire. Iubesti daca dai, daca spui ceva contrar ideii generale, ei bine judeci, nu e crestinesc, e pacat etc. Trebuie sa renunti. Iubirea e o tacere absoluta si permanenta. Nici macar o reflectare sau reflectie divina! Mucles!
 Am avut si eu nevoie de un pastor. Inutil sa afirm ca nu (mai) doresc pastori cu carisme si penticostalisme...
Mersesem la adunarea unuia pe care il consideram prieten; nu mergeam des. Cam o data pe luna. Rar. Nici serviciu meu si nici el, nu ma putea aduce mai des acolo. Am crezut totusi, am sperat, in altceva, in altcineva dupa esecurile unei adunari care imi dorea cotizatia, nu si pe mine ca om... Nu eram vrednic de adunarea lui. Probabil! Sigur!
 Nu cred ca e un an cand acolo unde lucrez, in statia de CF Rasnov aparusera niste baieti ce le placeau drogurile. In acelasi timp pastorul elogia locul de munca. Perfect! Ma luptam cu ei in fiecare tura, seara, in timp ce "fostul" meu pastor aprecia conditiile mele excelente din aceea gara. Ce faine sunt closetele si chiuvetele... Nu stia ca eu aveam probleme cu destui cetateni cu probleme penale, cu drogati care isi bateau joc de tot si toate... Si asta nu pare a fi tot...
 Am avut nevoie personal de cineva calauzit de Dumnezeu sa ma ajute! Nu cred ca a existat un an mai demonic pentru mine decat acesta. Parca toate duhurile rele s-au dezlantuit impotriva familiei mele! Niciodata nu am crezut ca voi trai asta! Cat timp exista unitate, o minima dragoste, Satan nu v-a putea face mare lucru in familie. Cand poate aduce inselaciune si minciuna poate face orice. Aveam nevoie de un sfat, de o calauzire. Sotia mea era in prag de divort. Bolnav, dificil, inutil, ideea de la BINE sau la RAU nu a mai functionat! Trebuia sa fiu pedepsit cu o despartire! I-am strigat suparat: "Ce vrea Dumnezeu aia se va intampla!"... Dumnezeu a vrut ceva pe dos! Culmea! Doar El poate fi atat de extraordinar!
 L-am intalnit pe pastorul ce il crezusem prieten la un moment dat. Acum, in septembrie 2019. Era langa gara Cristian unde locuiesc, la vreo 150 de metri....Turna o șapă la casa sorei sale cu dificultati locomotorii... Inainte statea doua ore la Penny cautand produse, nu stiu de care, dar doua ore... Nu ecam mult? Acuma mai conta o șapă de beton? Sau alte chestii? I-am spus ceva de soția mea... Ghinion! Zicea ca știe ceva.... Ii zic ca saptamana asta e schimbul trei ( la Continental). dar marti, sa fiu si eu acasa, e schimbul doi! Si sa o ajute! Să vină până la mine...
 Un ragnet mi-a schimbat viziunea: "Ce treaba am eu, , cu nevastă-ta?". Cu o voce rautacioasa si sarcasatica, pastorul mi-a spus ce trebuie... Naiv cum sunt mereu ii raspund: Bine, mie nu mi-ai fost pastor, dar ei, sotiei mele, i-ai fost niște ani pastor..." Da' mă , mi-a venit raspunsul. Dar eu merg la ăia care mă cheamă! Incep sa inteleg. "Da, dar Pastorul cel bun, banguiesc eu, merge dupa oile pierdute, nu dupa cele cel iL cauta..." Pauza! Evident. "Atunci stai linistit acolo. Nu mai venit! Pa! i-am rostit deznadajduit, "Pa!" imi raspunde el sarcastic...
 Atunci am inteles de ce, chiar si cu bani mei,  drogatii din sala de asteptare CF Rasnov nu au nici o sansa: pentru ca nu il cer! Nu exista evanghelizari de la om la om pentru ca in Rasnov, nimeni nu-o cere! Pentru ca nimeni nu vrea sa o faca! Acesta e orasul pierdut Rasnov!

 Ia ziceti-mi si mie cum e schema aia in care nefericitii pastori sunt asediati? Ca ei nu pot decat daca li se cere voia, acceptul, chemarea? Familia lor are probleme? Trist! Efeseni capitolul 4  devine si mai trist si singur pentru cei haraziti pe bani buni sa ne conduca, nu-i asa? Ca ei, saracii, cumpara prea multe produse de la Penny, Auchan, Lidl? Ca stau prea mult acolo? Nu au timp de altii?  Ca-n jocul de demult -"Țară, țară, vrem ostasi (creștini)?"
  O sa caut sprijin in lupta cu drogurile de la Martorii lui Iehova; ca iubirea crestina apune! Oricui ii pasa....
 Oare de ce? Poate ei vin si fara ca drogatii sa banguie vreun ajutor sefilor crestini, pastorilor! Sa va fie rusine crestinilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu