miercuri, 22 ianuarie 2020

Maxime si minime!


Am scris odata o maximă ce s-a dovedit o minimă absolută: "Cât îL asculți pe Dumnezeu, atâta te ascultă și El pe tine!".
Merg într-o zi cu autobuzul de la Cristian la Brașov și văd în respectiva mașină pe cineva care avea exact maxima asta cu litere mari scrise pe coperta unei cărți. Primul gând a fost ca cineva m-a copiat, m-a plagiat.... Nu e neaparat imposibil... În ziua de azi a copia pe cineva și să spui că ești original, că sunt gândurile, studiile, valoriile tale unice, e efectiv o modă!

Era o carte scrisă de cineva, nu știu de cine, nu am văzut autorul, despre maximele lui Arsenie Boca, marele sfânt al Ardealului cum a fost supranumit, încă, neoficial, de către mulți dintre oamenii religioși ortodocși.
Am că înțeles părintele Boca a scris o singură carte, iar acum sunt zeci despre el, despre faptele și gândurile sale.... Nu sunt convins că unii nu adună idei și gănduri punându-le în gura altcuiva...
Poate nici nu era a lui ideea, ci a mea... luată de un autor obscur, care nu ar fi fost capabil să o gândească și plasată cuiva care are priză la publicul larg, pentru a-și vinde cartea. Dacă ar fi spus că maxima e a unuia din Cristian, fără priză la vreun public, fără să facă minuni sau să spună "perle" spirituale nimeni nu ar fi citit! Nu contează....
M-am gândit însă în autobuz cât de prost sunt. Se spune că mințiile mari gândesc la fel! Poate eu și Arsenie Boca gândeam la fel! Dar eu nu gândesc ca părintele Boca. Într-o altă cugetare care i se atribuie el spunea că pocăiți vor ajunge în iad cu Biblia în mâna! Deci să înțeleg că nimeni și nimic nu ne mântuiește! Dar mai bine in iad cu Sfânta Scriptură, decât in Rai cu blasfemii, păcate și lucruri rele de care sfântul Ardealului nu spune nimic.
Dacă Dumnezeu ne ascultă doar cât îL ascultăm pe El, s-a terminat! Isus Christos nu a murit și nu a înviat pentru noi! Cât și când L-am ascultat noi pe El, ca Dumnezeu, să își dea Fiul pentru noi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu