vineri, 24 decembrie 2010

Libertati castigate in decembrie 1989: saritul din balcon si datul cu parerea!

 M-a impresionat mult gestul lui Adrian Sobaru care s-a aruncat de la un balcon al Parlamentului strigandu-si durerea.  Si in timp ce cadea a strigat: Libertate! M-a impresionat si pentru ca vad ca exista si altii care s-au saturat de democratia asta care distruge o tara si asa amarata. Spuneam odata ca democratia este doar posibilitatea legala ca in fruntea tarii sa-i alegem pe cei mai netrebnici dintre netrebnici. Raman la aceasta idee. Nu doresc sa imi transform blogul intr-unul al comentarilor acide adresate politicii dambovitene, cu toate ca politica se pare ca e sinonima cu mizerie si coruptie, in special, cand vorbeste in numele democratiei. Iar in numele "libertatilor"castigate cu "sacrificiu" de "revolutionarii" din Decembrie 1989, orice cetatean onest si curat trebuie sa sufere, sa-si vada familia in lipsuri, iar orice gest sau cuvant rostit trebuie rastalmacit , iar aceea persoana denigrata.
 Adrian Sobaru nu a realizat ca democratia si libertatea i-au permis sa se arunce de la balcon atunci cand insusi primul ministru ne mai aburea cu un discurs despre realizariile marete ale ultimilor doi ani. Va inchipuiti un gest similar inainte de 1989, la vreun discurs al tovarasului Ceausescu? Va puteti inchipui un parlament mai democrat decat al nostru?
  A! Am aflat ieri ca una dintre cele mai importante libertati castigate ar fi aceea de a-mi putea da cu parerea. Mi-au trebuit 21 de ani sa aflu ce am castigat si ce bogat sunt, datorita faptului ca imi pot da cu parerea! Asa o fi! Dar am si eu un copil, caruia nu-i pot oferi mai nimic, asa ca m-as lipsi de libertatea de a-mi da cu parerea aici ori in alta parte, si sa vad ca pot sa-i ofer un zambet. Sa vad ca in fruntea tarii ar fi altceva decat o mana de mincinosi si oameni corupti care ne indeamna la solidaritate si luciditate. Adica sa fiu partas, macar sentimental, fata de marii hoti ai acestei natiuni! Asta inseamna capitalism si democratie! Sa fi partas cu minciuna si demagogia, cu saracirea proprie...Dar asta e! Sunt vremurile din urma!
 Putem vedea aproape acelasi sistem corupt si pe timpul Domnului Isus, cu toate ca atunci se numea altfel. Si la fel au fost deranjati de un tanar rabin, care nu era in gasca de rabini si preoti mafioti, care vorbea de iubire, de o lume noua, in care cei corupti de ban si de slava asta pamanteasca nu vor intra niciodata. Un Om care avea putere reala asupra inimilor triste si impovarate. El putea aduce lumina in intunericul si durerea sufletelor chinuite. Si ma gandesc ca daca El nu ar aduce si azi lumina si caldura divina, nu ne-ar mai ramane mare lucru...iar cand rabdare ar ajunge la capat sa sfarsim cu viata asta de privatiuni si bezna intr-un mod violent, ca o reactie ultima de revolta.
 In timp ce prostituatele, vamesii, talharul de pe Cruce au putut vedea in Christos Salvatorul lor, stapanii spirituali si politici, au vazut doar un oponent, neintelegandu-i mesajul, fiindu-le teama ca le va fi luata puterea din maini. Ca Isus ar putea deveni intr-o zi rege, iar ei vor fi izgoniti din functiile de conducere. Dar Isus a fost Altcineva! A fost si este Adevarul! Mai mult decat un regisor pe un petic de pamant, mai mult decat un rabin -sef pe o insulita iudaica intr-o mare romana. Nu a dorit sa fie un rege al unei tarisoare, ci un Rege al inimilor! Nu un invatator al Cuvantului, ci insusi Cuvantul!
Poate ca ar trebui sa ne aruncam toti ca Adrian Sobaru, urand viata murdarita, dar nu in Parlamentul celor puternici si ticalosi, ci in bratele lui Dumnezeu! Asa mai putem avea o speranta, mai putem sa credem ca Dumnezeu are pregatit un viitor pentru copiii nostri. Chiar daca cei din fruntea tarii se lupta sa-l distruga.
 Poate azi in Ajunul unei sarbatori atat de dulci si stralucitoare, ar fi trebuit sa am un mesaj legat de Nasterea lui Isus! Dar nu exista alt mesaj mai frumos decat nasterea Sa in inimiile triste si impovarate de raul.  Acolo doreste Isus sa se nasca...in inima. Sa poata aprinde speranta! Speranta unui viitor adevarat, ce nu se opreste la mormant, ci trece de barierele fizice, intr-o lume unde Cea mai superba Fiinta va conduce, nu o democratie amara, a unor oameni ce ne prostesc mereu cu notiuni fara acoperire. Democratie? Totul e banul! Iar noi suntem doar intr-o lume neosclavagista! Christos va inlatura acest sistem mizerabil. Si va instaura un sistem in care dreptatea si mila vor prevala. Unde orice lacrima va fi stearsa de mina strapunsa la Cruce! Ce am putea dori mai mult? La ce viitor mai inaltator am putea visa?
  Inchei cu cuvintele Domnului Isus spuse lui Pilat: "Eu sunt Împărat. Eu pentru aceasta M-am născut şi am venit în lume, ca să mărturisesc despre adevăr. Oricine este din adevăr ascultă glasul Meu." Ioan 18:37
 Nasterea Sa a fost pentru a ne aduce adevarul. Sa nu-i respingem marturia Sa. Altfel nu ne mai ramane decat glasul politicienilor si "adevarul" lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu