Evanghelia dupa Isus - John F. MacArthur
John F. MacArthur s-a nascut pe 19 iunie 1939 in Los Angeles,
California, tatal sau fiind var indepartat cu celebrul general american Douglas
MacArthur, comandantul suprem al fortelor americane din Pacific in Cel de-al
Doilea Razboi Mondial.
In 1969 John MacArthur
devine pastor si invatator al bisericii Grace Community. In 1985, MacArthur
este ales presedintele The Master's
College. De asemenea primeste un titlu de doctor onorific din partea
prestigiosului Seminar teologic Talbot si din partea Grace Graduate School.
Din punct de vedere
teologic, MacArthur este considerat calvinist. Este unul
dintre cei mai importanti predicatori ai timpurilor noastre de catre revista
Christianity Today, invitat in mai multe randuri la emisiunile TV ale omului de
televiziune, Larry King.
Autor si editor a
peste 150 de carti crestine, cea mai importanta fiind studiile sale despre
Biblie (MacArthur Study Bible), vanduta in peste 1 milion de copii. Primeste Gold Medallion Book Award o foarte
importanta distinctie crestina nord-americana
pentru numarul de carti vandute.
Lucrarile sale cele
mai importante sunt: Biserica vie, Pe urmele lui Cristos, Cand sarea isi pierde
gustul, Evanghelia dupa Isus, Ce spune Biblia despre cresterea copiilor, De la
obisnuit la extraordinar, A doua venire, Constiinta pe cale de disparitie,
Libertate in Hristos, Douasprezece femei extraordinare, Murind pentru a trai,
Nu tot ce luceste este aur.
Evanghelia dupa Isus
In aceasta carte, John
MacArthur da un raspuns scriptural dispensationalistilor
care au creat o dihotomie intre Evanghelia rostita de Domnul Christos si ceea
ce ulterior au afirmat apostolii in Epistolele lor. Ideea lor este ca Domnul
Isus a venit ca Mantuitor, dar nu si ca Domn pe acest pamant. Reducand ideea lor
la esenta este ca Isus Christos poate deveni mantuitorul oricarei fiinte umane
care iL accepta pe El in inima , dar nu este necesar, ba chiar pare a fi o
greseala ca aceasi fiinta sa-L primeasca si ca Domn al vietii sale. Cel putin
in acel moment al „mantuirii”. Dispensationalistii considera ca exista doua
tipuri de crestin: superiori sau duhovnicesti si inferiori sau carnali, aratand
ca „argument” spre ceea ce scrie apostolul Pavel in Epistola adresata
Romanilor.
Pe parcursul intregii
sale carti MacArthur arata subrezenia unui astfel de concept, prezentand
cititorului modalitatea de evanghelizare a Domnului Isus. Nu vedem in nici o
pilda sau in nici o lucrare a Sa de vestire a Evangheliei faptul ca El vine
doar cu o oferta de mantuire, fara sa ceara supunere in schimb. Incepand cu
batranul invatator Nicodim, care este un om bine intentionat, dar pacatos,
ajungand la tanarul bogat, la Zacheu, la orbul vindecat intr-o zi de Sabat,
fiecaruia dintre acestia Isus le cere credinta si supunere. Si poate cel mai
dramatic, dar si cel mai clar moment este acel al bogatului inca tanar dornic
de viata vesnica, adica de mantuire, caruia i se cere sa renunte la tot ce are
in favoarea saracilor, pentru ca apoi sa-si ia Crucea si sa-L urmeze pe
Christos pana la capat. Tanarul bogat nu reuseste sa se supuna imperativelor
Domnului Christos plecand intristat la bogatiile lui.
Evanghelizarea
Domnului Isus nu a cuprins niciodata fraze si cuvinte dulci, care sa nu
framante inima dornica de mantuire. Spre deosebire de Evanghelizarile actuale,
autorul arata diferenta enorma intre stilul „magnetic” al mesajelor de atragere
ale celor pierduti si mesajul dur, drept, sincer al Evangheliei propovaduita de
Mantuitorul. Acesta nu cauta „mantuiti’
cu orice pret, mantuiti fara roada, fara fapte vrednice de pocainta, mantuiti
fara sa se supuna Lui, mantuiti care sa isi traiasca viata in placeri si
pacate. MacArthur ne arata in Pildele Domnului Isus in care cel ce a descoperit
o comoara intr-o tarina va vinde tot pentru a obtine acel pamant. Nu avem de-a
face cu jumatati de masura, nu exista o convertire reala fara sacrificiu fara
ca omul ce doreste mantuirea sa de-a tot. Mesajul pocaintei, spune scriitorul,
nu inseamna doar a accepta inca ceva, un lucru in plus, ci pocainta – metanoia in limba greaca, inseamna o
razgandire a mintii, o intoarcere de la pacat la bine, un regret profund fata
de viata veche, o viziune total noua, o supunere neconditionata in fata voii
lui Dumnezeu. Iar acest mesaj nu este unul marginal, ci este mesajul puternic cu
care a inceput Domnul Isus sa isi vesteasca Imparatia Sa.
Nimic din ceea ce a
spus Domnul Isus si apostolii Sai nu da dreptul cuiva sa presupuna ca El
doreste doar sa umple Imparatia Sa cu oameni cei spun: „Doamne, Doamne!” fara
sa implineasca cerintele Tatalui din Ceruri. Cine crede altfel se inseala pe
sine si pe altii. A trai viata „crestina” pur si simplu pe baza unei chemari
auzite la vreo Evanghelizare, chemare care spune ca pacatosul nu trebuie decat
sa-L invite pe Isus in inima sa si apoi poate pleca sa-si traiasca in
continuare viata cum o doreste, ca este pe veci mantuit, este o inselatorie de
la Satan, ne arata clar John MacArthur. Si semnalul sau nu ne poate lasa
indiferenti. Intr-o lume in care „chemarea” la pocainta devine chemarea la o
Evanghelie a prosperitatii si binecuvantarii materiale, autorul arata limpede
nu doar diferenta, ci mai ales pericolul sa injumatatim mesajul Evangheliei la
ceva ce suna „dragut”, dar este sterp. Venirea lui Christos in lume nu a
insemnat abandonarea atributelor Sale de Fiu al lui Dumnezeu, atribute divine,
ci mai mult, a unui atribut nou de Fiu al Omului, Fiinta supusa El insusi
Tatalui.
John MacArthur da o
lovitura puternica ideii false dispensationaliste a unei impartiri a Noului
Testament, a unei impartiri a Evengheliei, cu argumentele Sfintei Scripturi,
fara a se teme ca lezeaza sensibilitati teologice create mai degraba pe un
actual curent cvasi-tolerant, cu riscul
acuzelor ce se pot aduce unui om sincer ce spune adevarul. Meritul sau este cu
atat mai mare cat expunerea sa este a unui evanghelist si scriitor de talie
mondiala.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu