vineri, 12 aprilie 2019

100 de lei pentru... ajutor!!!


 Nu prea am mai scris. Cumva ideile mi s-au subtiat. Prea multe nu mai aveam ce spune. Sa ma repet? Uneori cum spune Apostolul Pavel e bine, e de folos. Dar el vorbea din Evanghelia primita de sus, nu din observatii. Noi combinam Evanghelia cu observatia, sau mai trist, potrivim observatia subiectiva cu o Evanghelie totalmente obiectiva.

 Suparat, spuneam acum vreo trei-patru saptamani pe Facebook, ca as plati un pastor sa vina sa vorbeasca cu cativa tineri ce se drogheaza in mod constant in sala de asteptare a statiei de CF Rasnov. 100 de lei e putin, evident, cat am oferit. Un preot sau un pastor ar dori, presupun mai mult. Fac si eu ce pot, dincolo de reprosul: "Da' de ce nu le vorbesti tu, ba, desteptule, ca faci economie de timp si bani". Asa e! Timpul meu e mai scurt si poate nu am in spate (si nu am) o biserica ce se roaga pentru mine. Cumva nu sunt pregatit, si sunt la munca, am multe alte sarcini. Un pastor care sta 120 de minute la Penny, un magazin mic totusi, ca sa isi faca aprovizionarea pe indelete, cred ca are timp. Eu o fac in 15 minute. Plus ca as plati cum am zis 100 de lei. El mi-a spus ca acolo am conditii bune. Asa e! Nu am avut timp sa ii vorbesc de drogatii mei, ca fiind o parte de conditie neplacuta. Am alergat de la un raion la altul. Greseala mea. Nu mai zic ca in conditiile mele alea bune intra sa fac curat la WC, dupa toti cei care au un bilet valid si vor sa isi faca necesitatile si in sala de asteptare dupa toti care isi arunca mizeria si chistoacele acolo. Nu mai vorbesc de disconfortul creat de ore de tipete ale unora care definesc sala de asteptare ca un loc de chiul, drogat, odihna etc. Conditiile sunt, cum sublinia pastorul fericit, bune, foarte bune, dar nu pentru mine, care seara devin femeie de serviciu, fara sa primesc vreun ban in plus. Si totusi as da pastorilor la modul serios 100 de lei. Prea putin. Sigur... Doua cuvinte, si nu exagerez, cred ca ar costa cam 5 lei la acesti oameni care cer zeciuiala pentru 5-6 ora de predica lunara. De calitate proasta. Dar scumpa! Dar asa ni se spune in Maleahi ca trebuie sa aducem la Casa Domnului din Rasnov, adica preotilor din sementia lui Levi. Evident pastorul despre care vorbesc este Preot Levit!

                                                                  *************
 Drogatii "mei" se ascund intr-un dos al salii de asteptare si fumeaza ceva, ei stiu ce, o otrava. Sunt tineri, au potential, spun ca sunt bucatari ajutori si viitori chelneri. Paradoxal tot ei imi spun ca nu stiu sa citeasca. Se poate oare? Cred ca nu! E o incercare? Poate ca da!
 Cand isi servesc blestematele de droguri stau efectiv lipiti de podea. Sunt lesinati aproape. Abia vorbesc! Le fumeaza si in mod ciudat nu sunt galagiosi sau violenti. Asta nu te face sa le acorzi circumstante atenuante. Imi fac o mizerie de nedescris, aduni cateva kg dupa ei, cutii de pepsi si bere, chistoace, hartii, resturi de mancare etc. Eu sunt si femeie de serviciu pe tura mea de impiegat de miscare ( ma repet?) in WC-uri  si sala de asteptare a calatorilor. Fac o post-liceeala ca sa matur si spal dupa toti care au dreptul si obligatia sa faca mizerie pentru ca au platit (sau nu) doi, trei lei pentru transport, unei firme careia ii prestez servicii...

 Trebuie sa evadeze toti din viata la 18-20 de ani... De aceea se drogheaza, baietii acestia. Legal, cum au spus lucratorii foarte buni cunoscatori despre stupefiante, de la Politia Locala din Rasnov. Personal evit implicarea Politiei. E simplu sa o faci, dar nu obtii rezultate. Un pastor cu inima deschisa ar putea face mai mult! O amenda data unui drogat nu-l vindeca. Il va incrancena. Il va saraci si va cauta prin orice mijloc sa isi procure doza. Va deveni realmente periculos!

 I-am intalnit pe aceeasi baieti intr-un timp, fara drog in sistem. Deloc neplacuti... Cumva stupid, dar poate benefic, ne-am apropiat... Nu suntem straini. Si imi pare rau pentru ei. Imi e mila. De ce nu mi-ar fi?
 Ma uit la mine si ma gandesc ca am obosit. Sunt rau. Sunt bolnav! Sunt cumva suparat pe lume. Pe toti. Pe drogati, pe hoti, pe mincinosi!... Dar nu toti, sau poate prea putini dintre ei, isi construiesc raul ca filosofie de viata. Sau poate ma insel. Cand fentezi mereu, pe cine slujesti?
 Era o parte faină din Sfanta Scriptura care zice ca nu poti sluji si lui Dumnezeu si... Banilor. Dar sa impletesti placerea cu slujba cum suna? In dar ati primit, in dar sa dati! Mai rastigniti-L pe Christos inca o data!...
 ...Ce daca am spus-o! Eu va ajut! Va dau 100 de lei/luna ca sa vorbiti cu acei baieti drogati despre Christos! E putin? Imi deschid un cont la banca ca sa va platesc! Daca nu aveti timp, va fac eu cumparaturi de la Penny, Kaufland, Auchan etc! Daca nu va rup de placerile voastre! Va fac ceaiul si cafeaua de duminica in timp ce va pregati de predica voastra lesinata fara Duh! Va multumesc pentru nimic! Am 100 de lei pentru dvs... Fara gluma! Poate cand imi dovediti din Cartea de Identitate ca sunteti leviti, si deci nu ati primit mostenire in Israel, va dau si zeciuiala! Dar sa nu uitati! Fiecare clipa a voastra e la dispozitia lui Yahweh, nu a magazinelor...

2 comentarii:

  1. Trebuie ajutati continuu, pana se pun pe picioare. O predica, de la un om gol care scoate sunete din Biblie, cu ce ajuta? Pacat ca tara asta plina de crestini nu are timp pentru nenorociti. Cu ce pot ajuta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Am o problema noua. Omul care a fost pus pastor, ocupat cu ciment, beton, pentru o platforma de la usa sorei sale bolnave, incapabile sa umble fara ajutor, mi-a ragnit, efectiv, mi-a urlat ca nu are treaba cu nimeni care nu-l cauta. I-am spus de pastorul (bun) care isi cauta oaia pierduta. Asa spune Sfanta Scriptura... NUUUUUU! Nu face el asa ceva! El merge doar la solicitari! I-am zis sa isi vad de treaba atunci, sa stea linistit! "Pa"! I-am zis si el mi-a raspuns sictirit, tot un "Pa"!

    RăspundețiȘtergere